La bona acceptació que ha tingut l’e-commerce al mercat espanyol i l’atenció que se li està donant, mereix més que un parell d’entrades. Així doncs aquí va la primera on farem una aproximació al concepte de l’e-commerce.

Què és l’e-commerce?

El comerç electrònic, també anomenat e-commerce, fa referència a totes aquelles transaccions de compra i venta de productes o serveis que es realitzen a través de mitjans electrònics com Internet. L’e-commerce ha propiciat la creació d’un mercat online que no és més que l’ampliació del mercat tradicional.

Característiques de l’ecommerce:

  • S’eliminen les barreres de temps. Aquest nou mercat està disponible 24 hore els 365 dies de l’any.
  • S’eliminen les barreres geogràfiques. Això permet a qualsevol empresa que arribi a millions d’ordinadors d’arreu el món.
  • S’eliminen les barreres d’informació. La infomació és tan accessible que s’ha establit així una compra comparativa. Hi ha més informació i per tant més competència. El qui ofereixi unes millors característiques serà l’escollit.
  • Hi ha més varietat de producte i fins i tot pots trobar producte en stock i ofertes especials.
  • L’únic q necesites és un ordinador/device, conexió a internet i una targeta de crèdit.
  • L’e-commerce ha desenvolupat un bon sistema de logística on et porten les teves compres a casa (amb o sense recàrrec).