Per estar a la última cal tenir les darreres versions dels programes que suposadament són millors. I en el cas que no ens agradin, doncs res, es desinstal·len i es recupera la versió anterior.

Quan es va presentar el nou paquet d’iLive ’08 amb els seus programes: Garageband, iPhoto, iMovie… estava molt emocionada. A més, era la primera vegada que utilitzava el sistema de mac i les seves aplicacions, de les quals tenia excel·lents referències.

Per sorpresa meva, quan vaig provar l’iMovie, vaig pensar quin editor de vídeo més dolent que ni tan sols pots editar el so (cosa importantíssima). Clar que el descontentament era general i no només meu, així que Apple va oferir la descàrrega gratuïta de la versió antiga com a compensació.

I que pasa ara?

El nou iMovie del paquet ’09 segueix en la mateixa línea del ’08. Sí que es veritat que té coses molt xules com els tràilers, animacions, efectes… però el so no es pot editar en la seva totalitat.

Així que em disposava a descarregar l’iMovie HD 6 (el millor sens dubte) i per desgràcia meva, Apple ja no l’oferta. Només et pots descarregar les actualitzacions que, òbviament, si no tens el programa no pots instal·lar-te-les. En fi, has d’anar a una altra web per tal de descarregar-lo. Jo l’he trobat a partnersinrhyme.

I aquí no acaba tot, el veritable problema ve quan intentes instal·lar-lo. Resulta que si no tens l’iLive ’08 no t’ho deixa fer… ¬¬

Així que la qüestió és: És possible instal·lar l’iMovie sense tenir l’iLive ’08? I la resposta és… per sort, síiiii!!

Passos a seguir:

  • Descarregar l’arxiu en format .dmg.
  • Donar-li amb el botó dret i seleccionar “mostrar contenido del paquete”.
  • A la carpeta “contents” buscar l’arxiu “Archive.pax.gz” i descomprimir-lo.
  • El resultat de serà una carpeta anomenada “Archive” i dintre d’aquesta en trobaràs una altra que es diu “Aplications”.
  • Finalment trobaràs l’aplicació de l’iMovie HD 6. Només l’hauràs d’arrossegar a la carpeta d’aplicacions i llest per a ser utilitzat.

Espero que us hagi servit d’ajuda. Molta sort en els vostres futurs productes audiovisuals.