Explicava el senyor Gorg, l’amo de la casa on servia, que el seu besavi havia amagat un gran tresor en aquella mansió. Es per això que tots els familiars l’han estat buscant però cap n’ha tret res de   bo.   Així que s’ha quedat en una simple història que va passant de generació en generació.

Porto des de que era una mossa amb la família i tot i que m’ha picat la curiositat per saber si existeix aquest tresor, mai m’he posat a buscar-lo. Així que jo em dedicava a netejar la casa fins que un dia, accidentalment, se’m va caure un quadre del difunt senyor Gorg, que en pau descansi. Ràpidament el vaig recollir però al fixar-m’hi més detalladament vaig veure que al dors del quadre hi havia una sèrie de números escrits: 0111.

No entenia res. Aquell nombres no tenien lògica alguna. Vaig recordar-me que el senyor Gorg era un amant dels números i dels jocs d’enginy. Així que vaig buscar en un llibre de matemàtiques i  allí estava la resposta: nombres del codi binari, la solució del qual era 14. I efectivament, el tresor era al panteó familiar, a la tomba número 14.

Inspirat en el codi binari.