Els mitjans de comunicació sorgeixen paral·lelament als avenços tecnològics. El bloc no anava a ser menys, aquest s’ha desenvolupat gràcies a l’avenç d’Internet i gràcies a les múltiples opcions que ens ofereix. Ara bé, la consolidació del bloc sorgeix de la necessitat d’expressar-se davant d’un fet de Terrorisme (7J Londres). Davant d’un fet d’aquesta magnitud, molts testimonis tenien la necessitat d’informar a la gent, de mostrar-lis el que havia passat, el que sentien… D’això tracta un bloc, és un fenomen social que gràcies a la tecnologia permet la cobertura de fets i la immediatesa de publicació amb una major llibertat d’expressió i transparència.

Els blocs cada cop més mostren grans forats en articles que els mitjans tradicionals publiquen. Especialistes i testimonis poden proporcionar una informació més valuosa que els propis mitjans ja que els autors dels mitjans no deixen de ser periodistes que atenen a un fet, a una conferència.. Poden donar la notícia però no explicar els conceptes, detallar… M’explico, prenem per exemple la presentació del MacBook Air. El periodista resaltarà que Mac ha presentat el seu últim treball en ordinadors portàtils, un ordinador que es caracteritza per ser d’un tamany força reduït en comparació als altres. En canvi, en un bloc et pots trobar molta més informació a part de la notícia, com per exemple, les característiques tècniques, components, accessoris, opinions…

També és dit que moltes vegades els blocs serveixen com a font d’informació dels mitjans de comunicació tradicionals, són una font que acostument a citar. Per exemple, els blocs dels polítics són constantment revisats pels polítics. O posem per cas la secció dels bloggins del programa radiofònic “El Món a RAC 1” on en dos minuts intenten explicar que es cou per la blocosfera, buscant les reaccions dels blocarires davant les notícies més importants del dia o setmana.

Podem veure que els blocs tenen una important influència sobre els mitjans convencionals, tenen tanta influència que fins i tot han sorgit els blocs que ofereixen els seus continguts a la premsa. Això és possible gràcies a serveis com “Blogburst” o “Scoop” que actuen d’intermediaris entre els blocs i la premsa. Així que no podem dir que els blocs no juguin un paper important dins del món de la comunicació ni dins dels mitjans de comunicació tradicionals.

 

Eli ^^